Mnogi vozači u Nemačkoj bi želeli da voze automobil koji ne šteti klimi. Ali za tako nešto retko ko želi da izdvoji više novca. Vodeći elektro-automobil na tržištu, Tojota Prius, primera radi košta i do 30.000 evra. Elektroautomobili su ne samo skuplji već i nedovoljno efikasni u odnosu na konvencionalna vozila na gorivo. Trenutno još nijedan elektro-automobil ne uspeva preći više od 150 kilometara, a da se ne mora ponovno napuniti - a za to opet treba vremena. To je, pored ostalog, razlog zašto se na nemačkim ulicama nalazi samo 1.600 takvih vozila. Trenutno je u Nemačkoj registrovano oko 45 miliona automobila. U Aziji se nove tehnologije na automobilskom tržištu već odavno ubrzano razvijaju. Tehnički razvoj se događa i u Nemačkoj. Na primer, u kompaniji IAV u Berlinu, gde je čitav jedan odsek sa 50 saradnika zadužen za razvoj novih tehnologija, pre svega kada je reč o elektrovozilima.
Mnogi vozači u Nemačkoj bi želeli da voze automobil koji ne šteti klimi. Ali za tako nešto retko ko želi da izdvoji više novca. Vodeći elektro-automobil na tržištu, Tojota Prius, primera radi košta i do 30.000 evra.
Elektroautomobili su ne samo skuplji već i nedovoljno efikasni u odnosu na konvencionalna vozila na gorivo. Trenutno još nijedan elektro-automobil ne uspeva preći više od 150 kilometara, a da se ne mora ponovno napuniti - a za to opet treba vremena. To je, pored ostalog, razlog zašto se na nemačkim ulicama nalazi samo 1.600 takvih vozila, javlja Dojče vele.
Trenutno je u Nemačkoj registrovano oko 45 miliona automobila.
U Aziji se nove tehnologije na automobilskom tržištu već odavno ubrzano razvijaju. Tehnički razvoj se događa i u Nemačkoj. Na primer, u kompaniji IAV u Berlinu, gde je čitav jedan odsek sa 50 saradnika zadužen za razvoj novih tehnologija, pre svega kada je reč o elektrovozilima.
Nemačka vlada namerava narednih godina u razvoj elektrovozila da uloži 500 miliona evra. Volfgang Rajman, šef ovoga odeljenja u IAV-u, upozorava da ne treba biti previše euforičan, jer "vozila bez motora na gorivo ni narednih deset do 15 godina neće masovno voziti putevima", kaže on. Rajman dodaje da će se elektrovozila tek onda probiti na tržištu, kada se pronađu efikasna rešenja za njih.
Jedno od prelaznih rešenja bi mogli da budu hibridni automobili, koji imaju pogon na struju i gorivo. Doduše, trenutno se na nemačkim ulicama vozi tek 30.000 hibridnih automobila, ali ta brojka je u porastu.
Najjednostavnije rešenje za zaštitu klime bi jednostavno bilo - manje voziti. Ali to mnogima, koji su primorani na svakodnevnu vožnju autom, pada teško. Sve dok je tako, nemačke ulice i dalje će biti zakrčene kolonama velikih automobila koji troše puno. Jer, samo ukoliko se ekološka vozila budu i ekonomski isplatila, tada će nove tehnologije zaista i doživeti uspeh u Nemačkoj, prenosi Dojče vele.